VillaHovin eloa

VillaHovin eloa

maanantai 23. maaliskuuta 2015

Pääsiäiskoristeita

Niin se vaan uusi viikko pyörähti käyntiin kylmänä ja sateisena. Koko viikonlopun saimme sentäs nauttia auringosta ja se innostikin kuvailemaan molempina päivänä. Eilen kaivelin varastosta pääsiäiskoristelaatikon ja sieltä nostin esille nuo pienemmät tekemäni vintagemunat ja munakynttilät. Viiriäisenmunatkin sopivat kivasti isojen munien juurelle tuohon lasimaljaan. Heinällä saa kivaa tunnelmaa asetelmiin. Olen joskus ostanut tuota heinää lemmikkien tarvikeosastolta ja sitä olen sitten hyödyntänyt erilaisien asetelmien teossa.

Uusin lankaköynnös innoistui kasvamaan ja leviämään olohuoneen komuutin päällä. Siinä on selvästi riittävä valo kukkia. Monet ovat kyselleet miten saa nuo lankaköynnökset menestymään. Minun yksinkertainen keinoni on kastella usein ja vähän kerrallaan. En koskaan ole vaihtanut noille multia tai lannoittanut, mutta näillä konsteilla minä olen onnistunut. Silti minullekin osuus joskus niitä epäonnisia yksilöitä.















Niin kauniita kuin nuo tetenarsissit ovatkin, niin kyllä ne nopsaa venähtävät ylipitkiksi sisällä. Pitkät kukinnot napsasin lyhyemmäksi ja tein niistä kimppuja pieniin pulloihin. Siinä ne ilahduttaa vielä monta päivää.

Toivottavasti tämä sateinen ja kylmä sää olisi vain väliaikaista. Ainakin viikonlopulle ja pääsiäiseksi tilaisin lämmintä ja aurinkoista. Varaston ja  LillaHovin kevätsiivous on nimittäin to do -listalla.

Iloa uuteen viikkoon,

Ansku


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ilahdun kun kerrot käynnistäsi <3